BU KONSERDE VAR MIYDIN

6.3.12

Ramadan

Sesini ilk duyduğum anı tam olarak hatırlayamasam da, müzik hayatımda dinleyici olarak oldukça önemli bir yeri var Ramadan'ın. Defalarca Aşık Olasım Var klibini izleyip aşkı çağırarak aylarımı geçirdim ben :) Onu, burun buruna gördüğüm ilk anı ise asla unutamıyorum.

2010'un 29 Mayıs akşamı, Ramadan'ın Ladytron konseri öncesinde Bronx Pi sahnesinde çıkacağını duyduğumda, hemen ablamla karar alıp, ardından da eşini ikna ederek gitme kararı aldık. Aynı gün Miller Festivali'de olduğundan, sevgili eniştem sayesinde ona mı girsek buna mı girsek derken Bronx Pi sahnesine gittiğimizde Ramadan'ın sahneden henüz indiğini öğrendik. Buna rağmen Bronx Pi'ye girdik. Ardından gelen ikinci bir haber ise, bizde dahil olmak üzere içeride ki hemen hemen her dinleyici, Ladytron'un dj setinin bize eşlik edeceğini bilmiyor oluşuydu. Gece, Ladytron şarkılarını çalan bir dj ve gerilmiş hayranlar eşliğinde hafiften hafiften dans etmeye başladı. Bu durumu sineye çekmiş olan bizde dans etmeye başladık.







Sonrasında gidebildiğim kadar Ramadan konserlerine gittim. Edebildiğim kadar dans ettim. Sesim yettiği kadar sesine eşlik ettim. Ulaşabildiğim kadar ona dokundum. Hayal gücüm alana kadar sahnesini izledim.










Hazır mısın? albümünde ki şarkıların hızı beni daha neler dinleyip görebileceğime hazırladı. Her şarkıyı ezberleyip, dans edip mutluluk enerjisini hormonlara salgıladıktan sonra kafamda, yeni albüm kim bilir nasıl olur heyecanı vardı. 








Şimdiye kadar Ramadan'ın hayatımdaki özetini geçtim. O konserler nasılsa geçti gitti. 


Yeni bir albümün zamanı geldiğini ruhum hissetmişti. Ramadan'ı gördüğüm yerde "yeni albüm ne zaman çıkacak?" sorularımdan ben de bıkmış oldum ki albüm çıktı.

Ne! Adı Diskotek mi? O zaman dans etmezsek ayıp olur arkadaş :) O afişte nedir? Ohoho nasıl yakışmış takım elbise üstüne. Hemen ardından kısa bir zaman sonra da 3 Mart'ta albümün lansmanı yapılacağı haberi geldi. Planlarıma 3 Mart'ı hemen dahil ettim. Kızlarla anlaştık ve cumartesi gecesi dans edilecek :)


Ne giyeceğimizin kararı da alındıktan sonra sarı kızın evinde toplandık. Ojeler, rujlar, küpeler, tokalar, saçlar başlar, içkiler hazırdı :) müzik dinleyip evin içinde hoplaya zıplaya dans ettik. Biz hazırdık ve İksv için saat 22:30 tam zamanıydı.




Büyük heyecanla Ramadan'ın sahneye çıkmasını beklerken sisler arasında adeta damat edasıyla sonsuz yakışıklı bir adam, karizmatik adımlarla muhteşem ritimler eşliğinde sahne önüne doğru geldi. O da neyin nesi İksv adeta diskotek oldu :) 




Kızlarla şarkının nakarat kısmına çalışmıştık bu yüzden rahatça "ben tekim sen teksin bir de diskotek" diye şarkıya çılgınca eşlik ettik. İşte buyrun bu da görsel kanıtı :)


Şimdiye kadar gittiğim en iyi Ramadan konseriydi diyebilirim. Açıkça itiraf ediyorum ki, Ramadan'ın bu imajı daha da çok hoşuma gitti. Daha net, daha temiz, daha kararlı. 
Ramadan, dinleyicisiyle çok iyi iletişime geçiyor. Şarkılarını söylerken vurgusunun ne kadar yerinde olduğunu söylememe gerek yok ama onun yanı sıra mimikleriyle, beden diliyle şarkısına bizi eşlik ettiriyor. 
İksv Salon'a bu ikinci gidişimdi. Tavan da disko topunun olduğunun yeni farkına vardım. Bana kalırsa Ramadan, Diskotek şarkısına, yukarıda ki disko topunun ne kadar uyduğunun farkına varmıştı ( ya sahnedeyken ya da prova zamanlarında ). Fakat biz, o disko topunun Diskotek şarkısına tabiri caizse cuk diye oturduğunu o an fark ettik :) 
Ramadan bizi hiç kırmadı. Eski albümünden de bir kaç tane şarkı söyledi. İşin özü Ramadan'ın repertuarı da çok başarılıydı. Kimsenin gönlünün kaldığını düşünmüyorum. O gece Ramadan herkese yetmeye çalıştı. Öyle ki, bizim kudurmuş çığlıklarımıza, elini tutma isteğimize, yüzüne dokunma isteğimize hiç kaçmadan karşılık verdi. Bana kalırsa bu; dinleyicimi tanıyorum ve güveniyorum anlamına gelir. Gereksiz kaprisi bulunmayan, yerinde çizgisi ile o sisli geceden sonra bende Ramadanizm, Ramadanperest gibi akımlar çıkarttı :) Ekibiyle sağladığı üstün başarılarının devamı olacağından eminim. Hal böyle olduktan sonra sonuna kadar bende Ramadanizm.




Önümüzde ki konserin ne olacağını ben de merak ediyorum :)
                                                   
                                                            Konser sever olmanız dileğiyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder