BU KONSERDE VAR MIYDIN

2.12.12

KOLPA

Kolpa ve sevenleriyle beraber soğuk kış gecelerini, "Yatağın Soğuk Tarafı" ile 1 Aralık Cumartesi Clinic Live sahnesinde karşıladık.
Kolpa, 2009 yılında çıkarttığı "Hayat Senin" ile bu yıl çıkan "Yatağın Soğuk Tarafı" albümü arasında  "Kolpa Maximum" ve "Son Nefesim" albümlerini de ara sıcak olarak dinleyenlerine sundu. 
Vokal ve gitarda Barış Yurtçu, bas gitarda Bora Yeter, gitarda Cenk Taner Dönmez, davulda Samuray Gökçe ile oluşan Kolpa' nın repertuarında kendi albümlerinde ki şarkıların yanı sıra Kadınım, Ele Güne Karşı gibi cover şarkılarla da konsere renk kattı. 
O bakış tesadüf olamaz değil mi Barış :)








  Kolpa' nın dinleyicilerine gelince öyle sanıldığı gibi sadece kızlardan oluşmuyor :) Tabi ki kendinden geçen kızlar ama erkekleri de göz arda etmek mümkün değil. Tüm şarkıları avazı çıktığı kadar mekan dolusu insanın eşlik etmesi bana kalırsa Kolpa' nın çok alışık olduğu bir heyecan. Cover the party adı altında her Cumartesi Taksim' de bir mekanda sahne aldığı zamanlarda da bu böyleydi. Bulunduğu her yeri tıka basa dolduran Kolpa' nın sahnede ki duruşu ve enerjisi çok samimi. Konseri yan yana izlediğim Kolpa sevenle olan samimi sohbetimiz ise bana çok keyif verdi. Gözleri parlıyordu sahneye bakarken. Bu ne kadar özel bir şeydir. Bana ne oluyorsa artık ama inanılmaz keyif alıyorum dinleyen ve müzisyen arasında ki bağdan. Kendimi bu durumdan hiç bir zaman soyutlamadım. Çünkü bende sıkı bir "hayran" olabiliyorum :)




Kolpa' yı bunca zaman çok fazla dilime doladım. Meğerse ne çok şarkısını biliyormuşum. Bir kere konserden keyif aldım artık ve konser repertuarıma Kolpa' da girdi :)
Kolpa' nın başarısı hep gözlerimizin önünde oldu. Onca emekten sonra bu kadar seveni hak ettikleri bir gerçek. 
Ve Barış' ın en çok kaslarını kafama takmış haldeyim :) Mikrofonu tutarken gerine gerine o kasların ortaya çıkması sonucunda "Barııışşş kaslarııınnn" diye seslendiğimde yanımda ki Kolpa hayranları kafamı gözümü kıracak diye tedirginlik yaşadım. Beni onlardan başka kimse kaale almadı :) Sesine yorumuna sağlık Barış.







Samuray' ı ise ilk kez dikkatle izledim. Sahnenin gerisinde kalmak genel kaderleri olan davulcuların 
( bateristte denilebilir ), dikkatleri üzerine almaları güç gibi bilinse de aralarında öyleleri var ki tüm bu düzeni yok ediyor. Samuray' ın zillerinin ( tahminimce zil deniliyordu :) ) ayaklara oturmaması sebebinden midir ki arada bir onları düzeltmekten de yoruldu. Ben olsam sinirime çatlardım. Ama Samuray bu durumu ya hiç takmadı ya da bize hiç belli etmedi. Ellerine, parmaklarına, ayaklarına, kulaklarına sağlık ...









Cenk... Uzun zamandır görmüyor olsam gerek ki beni en çok o şaşırttı. Sakallar gitmiş. Tamam gitmiş ama sanki başka bir şeyler olmuş.. Ölürüm meraktan ne oldu Cenk' e? Gidip sorasım geldi "neyin var iyi misin?" diye.. Umarım her şey yolundadır. Şaka olsun bu yazdığım... Cenk ve gitarı vardı o gece. Bir de dinleyicilerinden de duyduğum sevilen sesi. Cenk, sen hiç gitarı bırakma ki, bir bütün olduğunuzu izlemek keyifli olmaya devam etsin.      




                                                

Görün bak Bora bana nasıl poz verdi :) O kadar "Bora Boraaa" diye parçaladınız kendinizi kimdiniz siz, ne güzeldiniz siz :) Bangır bangır dinledik gitarını. Sonsuza kadar kendimi bas gitar çalan herkesin yerine koyacağım. Ah şu içimde kalan uhde... 
Bora sahnede kolonun arkasında mı yoksa kalabalığın ortasında mıydı? Vallahi tam ortasındaydı. 
Bu arada tıpkı gitarı gibi çıkan bir sese sahipmiş :) Duydum o sesi ben sevdim de... 







Kolpa "Yatağın Soğuk Tarafı" şarkısını söylemeden önce şöyle bir itirafla bizi karşılaştırdı. "Bu gece yalnız yatacaklar el kaldırsın". Sayamadım inan kaç kişi el kaldırdı :) Bense o an kendi kabuğuma çekildim. Özelim özeldir diyerek çekimser kaldım. Özel hayatımızı da döktük ya daha ne beklenir ki yalnızlıktan dedim "ahh" çekerek... 
Önce "Aşka İnandır"mak gerekti sonra yatak tabi ki sıcak olurdu :)
Benim en sevdiğim Kolpa şarkısı da "Son Nefesim"dir. Benden yenilgiyi hazmetmiş herkese gelsin :)




               Konser sever olmanız dileğiyle. 

1 yorum:

  1. Kolpa nın konserleri ile ilgili tüm konser programına http://www.etkinlikara.com/tum-konserler/kolpa-konseri-ne-zaman-nerede.html adresinden ulaşabilir sitenize ekleyebilirsiniz

    YanıtlaSil