BU KONSERDE VAR MIYDIN

1.12.12

Selçuk Sami Cingi / SSCB

Herkesin dilinde olan şu meşhur Kasım ayının son günü de olmasaydı, özelliğini hiç koruyamayacaktı. Ne iyi yaptım da Selçuk Sami Cingi konserine gittim..
30 Kasım gecesi Hayal Kahvesi, Selçuk Sami Cingi dinleyicileriyle aşk yaşadı. O, sahneye adımını attığı an, göğünde tarif edilemeyen bir enerji.. Sesine, kulağımın minnet duyduğu Cingi...


Cingi' yi her dinleyişimde beni kimsenin anlamadığına defalarca şahit oluyorum. O anımda yanımda olanlara, kelimeleri saydıra saydıra bir çok tarifli cümleler kuruyorum ama yok nafile. Benim hissettiklerimi, duyduklarımı hiç kimse duymuyor. Kimyam tavan yapıyor(!)
Teknik olarak müzikten anlamıyorum. Ama dinleyici olarak az çok ukala olabilirim. Selçuk Sami Cingi' nin sonsuza kadar yaşaması gerekiyor. Onu, mumyalama taraftarıyım.. Heykelini yapma taraftarıyım.. Gitarlarını müzeye koyma taraftarıyım.. Sesini sonsuza kadar silinmeyecek kayıtlarda bırakma taraftarıyım.. İçtenliğini, müzisyenliğini, kültürünü, zeka küpü oluşunu sayfa sayfa cilt cilt kitaplara basıp kütüphanelere koyma taraftarıyım...
Kasım 2011 Queen ( Freddie Mercury ) Night by Cingi
Geçen yıl bu zamanlar Queen gecesinde Cingi' yi dinledikten sonra anneme bu durumdan ballı ballı bahsetmiştim. Bu durum derken Cingi' nin ne kadar efsane oluşundan. ( Efsane benim için gerçeğin üstünde şahane demek :) Cingi' nin bir çok videosunu izledikten sonra annemin yorumu "Helal olsun adama resmen gitarı konuşturuyor" demesini hiç unutamam. Aynen böyle bir şey bu. O kadar senkronize ki ağzının, kaşının, gözünün, yüzünün, parmaklarının aynı şeyleri yansıtması.

Bakın mesela şunu da itiraf ediyorum, Selçuk Sami Cingi' nin bu gece ki repertuarından sadece bir şarkısını biliyordum. Hani benim şu Türkçe sözlü şarkıları ısrarla sevmemden kaynaklanıyor. Konsere ara verdiklerinde Selçuk Sami Cingi' ye merakımdan sordum ama malesef o bildiğim kendi şarkılarını çalmayacaklarını söyledi. Durum böyle olunca da olduğum yerde konseri izlemem gerekirdi. Asla böyle olmadı. Müzik dinlemenin ne olduğunu her defasında bana öğrettiği için Cingi' ye sonsuz teşekkür ediyorum.
Herkesin bildiği gibi, bilmeyenlerinde çok yakında şahit olacağı Selçuk Sami Cingi, artık Yüksek Sadakat' in sesi oldu. Bu demektir ki artık ben, Yüksek Sadakat konserlerini de sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Cingi konserinde mekan bir hayli kalabalıktı. Şöyle arkamı dönüp bir baktım ki herkesin yüzünde kocaman bir tebessüm :) Cingi dinleyicileri özel dinleyicilerdir. Enerjileri sahneye o kadar kuvvetli geliyor ki bunun farkına Selçuk Sami Cingi' de varıp defalarca dinleyenlerine teşekkür etti ve yine çok doğru bir şey dedi " ne kadar ekmek o kadar köfte" . Benim sıkça bahsettiğim de buydu. Dinleyen ve müzisyen arasında ince bir yol vardır.

Şarkı bitti.. Selçuk Sami Cingi " Bu şarkı da beni yıllardır takip eden Ezgi için gelsin" dedi. Ne dedi ne?! Şaşkınlık yerini kocaman kocaman mutluluğa bıraktı. Demek ki sevgi de emekte karşılıklıydı.
( Bu da her baba yiğidin harcı değil tabi bilirim. )
Konserin son şarkısı da doruk noktası oldu. "Still Loving You" . Ortaokul yıllarımdı bu şarkıyı ilk tanımam. Çekilmiş bir kasetten dinlerdim. "Time it needs time..." Sonrasında Scorpions' tan değil sadece Selçuk Sami Cingi' den dinledim.
Klasikleşmiş rock soundlu İngilizce şarkıların coverlarının çalındığı Selçuk Sami Cingi sahnesinde, bas gitarda Eser Ünsalan, klavyede Tolga Kılıç, davulda Mert Alkaya' yı izlemek ise hafızamda keyifli bir yer kapladı.
Geceyi hatırlatacak anı aldım.

Nefis bir konser olan Selçuk Sami Cingi ve ekibine teşekkür ediyorum. Hayatta sizin gibi müzisyenler varken daha çok dinlenecek şarkılar olacaktır.


                                         Mavi benim gözümde Cingi'nin rengi oldu..

Davetkar fotoğraflar sizi Selçuk Sami Cingi konserlerine bekler.

             Konser sever olmanız dileğiyle.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder