BU KONSERDE VAR MIYDIN

2.2.13

MANGA

Doğum günü ayımı 1 Şubat Cuma gecesi Manga ile açmış olmam, yine bu ayın da yoğun geçeceğinin kanıtı oldu. Roxy kapı açılışını 22:00' de gerçekleştirdi. İçeriye girdiğimiz vakitlerde minik bir şok yaşasam da moral bozmaya hiç gerek yoktu. Çünkü daha önce sadece festivalde dinlediğim Manga' yı ilk kez kendi konserinde dinleyecektim. Mekanın kalabalığı saatler ilerledikçe arttı. Manga sahneye gece yarısını bulduğunda çıktı.


Manga hakkında ön yargılarım vardı. Yaptığı müzik ve tarzlarında ki bir şey beni uzaklaştırıyordu. Ama o neydi tam olarak hiç bulamadım. Manga zamanla gitgide gözümde olgunlaştı. Nasıl olduysa, sadece 2 aydır bilinçli olarak Manga dinlediğimi fark ettim. "Cevapsız Sorular" şarkısının ne kadar güzel olduğunu daha yeni anlıyorum :) En çok ama en çok "Rezalet Çıkarasım Var" şarkısını seviyorum. Rezalet çıkartmak istediğimde şarkıyı dinlediğimde rahatlıyorum. Bu da gün içinde bir kaç kez oluyor. Demek ki aklım da fikrim de rezalet çıkartmak varmış :)
Konser tüm hızıyla devam ederken rezalet çıkarasım geldi ve seslendim "Rezalet Çıkarasım Vaaaarrrr" :) Bu şans olsa ki çünkü tutupta istek şarkı çalamayacaklarından hop Ferman hemen aldı mesajımı ve o ölüp bittiğim şarkı başladı.
Manga' nın dinleyenlerine geçen çok dengeli bir enerjisi vardı. Onlara ne çok uzak ne de çok yakın diyebilirim. Tam olması gerektiği gibi. İyi olduklarının farkındalar ama egolarına yenik düşmüyorlar.
Manga' nın dinleyici kitlesi hayalimin çok dışındaydı. Açıkçası ben daha çok yaş ortalaması küçük, koyu fan kitlesi bekliyordum. Oysa ki kalabalık öncelikli olarak Manga şarkılarını dinlemeye gelmişti. Bundan sonra bir daha Manga konserine gitmek istersem hiç şaşırmayacağım :)
Ferman çok özel bir konuğu sahnesine davet etmek için hazırlandı. Fakat yanlış zamanlama oldu. Bundan da hiç gocunmadılar. Nasıl olsa aramızda yabancı yoktu olurdu böyle karışıklıklar gayette sevimliydi :) Ve Manga bir şarkıdan sonra işte o özel konuğu Akın Eldes' i sahnesine davet etti. "Cevapsız Sorular" şarkısı şimdi daha da keyifli oldu.
"Palyaço" şarkısının özellikle sözleri... Manga, düşündüren bu şarkıyı akustik olarak seslendirerek dinleyenlerini mest etti.
Manga, çoğumuzun geçmiş yıllarında ezberleyip, zevkle mırıldandığımızı bilmiş olacak ki, "Gangsta's Paradise" şarkısını büyük bir neşe ve heyecanla çaldı. Ferman' ın ses renginde bir sıra dışılık ve tarz var. Gangsta's Paradise şarkısı da bu sese inanılmaz yakıştı.
Yaklaşık 2 saat süren Manga konseri tadı damakta kaldı. Hani gittiler ya, bir daha çıksınlar diye çok istedim çok ama çıkmadılar. Oysa ki bir daha çıkmaları için sadece 3 kişi ısrar etmişti! Değil mi ama neden çıksınlar ki. Konser sonunda anladım ki dinleyicinin ilk konser deneyimi olsa gerek. Arkadaş o kadar geldin dinledin bu mudur? Manga bir daha ısrarla çağrılsaydı ben eminim ki "Rezalet Çıkarasım Var" şarkısı ile gerçek bir final yapardı. Bu duruma gıcık oldum itirazım var :)


 Sevgili Roxy sana diyeceklerim var. Konser öncesinde fotoğraf makinası ile girmek yasak ibaresi yapmadın da kapı da ki müşteriyi şoka sokma keyfini mi yaşadın. Daha 2 hafta önce makina ile girip izlediğim konserim var benim. Makinayı grup mu mekan mı istemiyor diye sorduğum da mekan istemiyor yanıtı ise bana mantıksız geldi. Hani Manga istemese gayet anlayabilirdim. Siz bana gıcık olup artık sevmeyebilirsiniz ama ben Roxy' yi her zaman seveceğim :) O yüzden ki malesef telefonla çekilmiş fotoğraflar mevcut.




Manga konserine ait daha çok fotoğraf görmek isterseniz https://www.facebook.com/KonserSever adresini ziyaret ederek Manga albümüne bakabilirsiniz.

                                    Konser sever olmanız dileğiyle.

1 yorum:

  1. Merhaba. Bu konser paylaşımın için butun maNga fanları adına tesekkur ediyorum. Neler olup bittigi hakkında biraz fikir sahibi olduk boylece gidemeyenler olarak. Keske her konserden boyle paylaşımlar daha fazla olsa. Ben de gittigim maNga konserlerini paylaşıyorum blogumda gidemeyen arkadaslar için.
    7/2 İş Sanat'taki maNga konseri izlenimlerimi de paylaşacagım bir aksilik olmazsa.
    Blog adresim: pearlsquiltedcrafts.blogspot.com

    YanıtlaSil