BU KONSERDE VAR MIYDIN

9.9.13

Rock'n Coke 2013

6 Eylül sabahı, tatili "dan" diye bitirip uçarak geldiğim İstanbul'a uykusuz uykusuz sürüngen gibi festivale hazırlandım. Ne hazırlanmışım ne ki, sırt çantası ile alana gittim. Millet bavullarla gelmiş akıllı*. Arkadaşlarla buluşup alana girdiğimizde havanın kararmasına ramak kalmıştı. Hemen kamp alanına çadırlarımızı gayet yeteneksizce kurduk:) Ardından kendimizi yemek alanına attık. Bunun için önce kasa sırasına girip kartlara para yükledik. İşte o an paralar tükenmeye başladı :)


Rock'n Coke' ta toplam 5 sahne vardı. 6 Eylül akşamı Party Arena ve Şehir Sahnesi aktifti.
Party Arena' da sırasıyla; Berke Yavuz Dj Set, Fakap, Skeç, Meat The Beetles, BeeGee (Birol Giray), Orkut Bozdemir, Alican sahne alırken, Şehir Sahnesinde ise; Dj Orbay Aygenç, The Revolters sahne aldı. Bense, Skeç ve Revolters sahnesini izleyebildim. 6 Eylül Rock'n Coke gecesini, saat 2' de çadıra giderek son verdim. Donarakta son verebilirdim...

7 Eylül sabah güneşi... Günaydın güneş, günaydın duş sırası :) Benim için festivalin bugünü, nasıl akşamı bulacak... 20:45'te Hurts sahneye çıktığında tüm organlarım yön değiştirecek. ( Değiştirdi.)

Rock'n Coke ana sahnesini, Büyük Ev Ablukada ile açtı. Festival de duyduğum ilk Gezi sesleri yükselmeye başladı, "Her yer Taksim, her yer direniş". Ardından grup, 1960' ta polis kurşunuyla hayatını kaybeden Turhan Emeksiz' e ithafen, şair Enver Gökçe' nin yazıp Ahmet Kaya' nın yorumladığı "Katlime Ferman" ı seyircisiyle beraber Gezi' de hayatını kaybedenler için söyledi.

Hemen ardından ana sahnede yerini Manga aldı. Manga' yı yarım bırakarak, Coca-Cola Zero sahnesine koşarak Ayyuka dinlemeye geçtim. Ardından yemek sırasının almış olduğu vakit ve Hurts saatleri yaklaştığından, karnımda ki stresli heyecanla saat 19' da ana sahne de çıkan Duman' ı zar zor dinleyebildim. Editors ise bende tamamen kayıp...

Neredeyse, kendimi bildim bileli konserlere gidiyorum. Bir çok gruba, hayran denilebilecek kadar yakınım. Buna rağmen hiç bir zaman groupie olduğumu bilmem. Ta ki Hurts' e kadar... Ah Ezgi ah neler yaptın sen öyle :) Alnıma Hurts yazılı bandana takmadığım kaldı bir tek :D Öncesinde tonlarca mailler, mesajlar yazdım, konserde kartona yazılar yazdım ve ağladım bile be... Halim içler acısı gibi görünse de ben bir rüya gördüm... "Exile" ile sahneye çıkan Hurts, rüyamın başlangıç sahnesiydi.
Arkadaşlarımı alanda bırakıp sahne önünde yerimi aldım. Dağılacağımı düşünerek telefonumu yanıma almayarak büyük bir aptallık yaptım. Arkadaşlarımın çektiği kadar fotoğraflar elimde var. Bu esasında canımı sıktı. Hurts bu sebeple de tam bir rüyaydı.
Ah Theo ah... O beni gösteren ellerinle ve gülümseyen şahane tavrınla hafızamda kalan en eşsiz anı oldun. Happiness ve Exile albümlerinden oluşan setlisti; Miracle, Blind, Unspoken, Sandman, Evelyn, Wonderful Life, Somebody To Die For, Sunday, Stay ...
Hurts uğruna youtube manyağı olduğum için, sahnede ki her atraksiyondan haberim vardı. "So stay with me Evelyn (Theo), don't leave me with a medicine". Mimiklerinin, saçının, ellerinin, sesinin, güler yüzünün... Oluk oluk seviyorum yahu :)
Theo neredeyse her şarkı sonunda dudağının kenarını şok ifadesi verecek şekilde ısırarak, gülümseyerek, ezbere söylediğimiz şarkılarına ve bu büyük ilgiye olsa gerek "fantastic" dedi durdu. Aynı zamanda elini göğsüne götürüp saygıyla karşılık verdi. Yani Theo iyi gaza geldi dedim şimdi alır bu adam öper de beni.. :) Türkiye' de olabilecek Hurts konserlerine açığım! Seneyi geçmez ve Hurts yeniden Türkiye' de olacak! Daha fazla içimde ki aşkı sizinle paylaşamayacağım ;)
Arctic Monkeys bende kayıp...
Zero sahnesinde ise, La Roux sayesinde girmiş olduğum dramatik durumdan çıkarak eğlenebildim.

8 Eylül... Günaydın ve hala yaşıyorum. Soğuktan donarak ölmemişim. Sıcaktan ve benzeri sebeplerden de ölmemek için doğru suya sabuna :)
Şehir sahnesinde Neverband ile günümüzün ilk performansını açtık. Oldukça da neşelendik. Neverband akılda kalan, takip edilesi grup.

Çadırlarımızı da toplayıp arabaya koyduk mu şimdi ana sahne de bizi Aylin Aslım bekler. "Zor günler bir gün mutlaka geçer... " Gezi sloganlarına destek veren Aylin Aslım' ın sahne performansı, bana olduğundan daha sert geldi. Her zaman ki gibi üzerinde uçuşan siyah püsküllü elbisesi vardı. Aylin Aslım, "Gülyabani" şarkısı ve maskotu eşliğinde sahnesine son verdi.

Zero sahnesinde Oi Va Voi dinlemek ise pek keyifliydi. Hemen ardından Yasemin Mori güzelliği ile büyülendikten sonra festivalin kalabalığını yararak ana sahne de Within Temptation' dan sonra sahneye çıkacak olan Teoman dinlemeye yola koyulurken silent discoya rastladık :)

Teoman kaç kuşak hayrana sahip hesaplayamacağım ama bana kalırsa bir çok genç kızın hayatından hayranlıkla geçmiştir. Yağmur, Gemiler, Sus Konuşma gibi unutulmayacak şarkılarının yanı sıra son albümlerinden de şarkılarını sevenleriyle paylaştı. Teoman' dan beklediğim hatun şovu sahnenin son şarkısı "Tek Başına Dans" ile son buldu.

Jamiroquai ana sahneye çıktığında kalabalık bir başka güzel oldu. İki çift, ana sahnenin ışık kulesinin arkasında inanılmaz tatlı dans edenlerden bir örnek oldu. Jamiryo Türkiye' yi kesinlikle çok seviyor. Sanırım ona bizde alıştık. Çılgınca hayranı olmamama rağmen ikinci kez konserini izleme şansım oldu. Sevgili Jamiryo back vokal hatunlarına bayıldım :)

İşte ben o sıralar bir buz kitlesi halinde inatla Prodigy bekledim. Polarlara sarılarak bu kadar geç çıkmış olmasına isyan ettim. Bana kalırsa büyük saçmalıktı. Çoğu kişi trafiğe kalmamak için konserin tamamını izleyemedi. Saat neredeyse 1:30 olmuştu ve sahne de olağan enerjisi ve eşi benzeri olmayan müziği ile Prodigy yerini aldı. Malesef bende konserin tamamını izlemeyenlerden oldum. Kampa devam edenler aramızda ki en şanslılardı.

Festival de kafama takıp sevmediklerim, tuvaletlerde sabunların olmaması ve suların sıkça akmaması, içecek standlarında bir ya da iki adet pos cihazının olması ( gereksiz kuyrukların nedenidir), çok fazla sahnenin oluşu, sahne önünün sahneye uzak oluşu, biranın pahalı oluşu, akşamları telefon şarj standlarının kapalı olması, alkolden olsa gerek hafif çaplı çıkan erkek kavgaları...

Rock'n Coke için şunu diyebilirim ki "Türkiye' de" yapılmış olan ancak bu kadar iyi bir festivaldir. Şunu en çok kuralcılıktan, dayatmadan kurtulmuş göründüğü için söyledim.
Alkolsüz festival mi olurmuş*


                                        Konser sever olmanız dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder