BU KONSERDE VAR MIYDIN

21.12.13

RESUL DİNDAR

21 Aralık Cumartesi akşamı Arena Mega' da gerçekleşen Resul Dindar konserinde olmak, bana bambaşka bir heyecan yaşattı. Sayamayacağım kadar konsere gitmiş olabilirim ve hep biliyordum da her konserin tadının bir başka olacağını...

Resul Dindar konserine ilk kez gitmiş olmamdan daha garip olan ise, onu şimdiye kadar malesef hiç can kulağı ile dinlememiş olmam. Saat 20:30 civarında şahane ekibiyle sahneye çıkan Resul Dindar oturarak izleyen seyircisini sahnenin önüne davet etti.
Seyirci zaten ne yapması gerektiğini biliyor gibiydi. Sahne ve koltukların arasında ki o boşluk birden insan doldu. Halaylar, horonlar ohoo :) Ben ilk kez böyle bir konsere tanık oldum. O kadar şaşırdım ki ama bir yandan da kendime bakıyorum resmen eğleniyorum. Konserde başka bir atmosfer vardı.
Resul Dindar' ın seyirci ile olan iletişimini her sanatçı kolay kolay yapamaz. Daha önceden konserine giden arkadaşıma da sordum, "konserler hep böyle mi oluyor diye?". Evet hep böyle dedi. Böylesinden kastım şu ki; gerçekten de neredeyse her dinleyicisi ile ilgilenmesi. Onlarla konuşması, fotoğraf çektirmesi hatta ellerinden telefon ya da makinelerini alıp kendisinin çekmesi.
Resul Dindar' ın sesinden çok etkilendim. Konserde; "Sevdaluk", "Ela Gözlü Sevduğum", "Nişan", "Kara Duman", "Nayino" gibi seçilmiş şarkılarının yanı sıra "Gözlerin Doluyor Gecelerime" şarkısını söyleyerek beni mest etti. Benim en çok sevdiğim Resul Dindar şarkısı, Nayino ve Kara Duman oldu...

Konserde ses sistemi ile ilgili sorun yaşayan Resul Dindar' ın o sabrı ise ibretlikti. Bir kere yüzü düşmedi. İnatla o kadar aksaklığa rağmen şarkılarına devam etti. Sadece biraz daha erken bitirmek zorunda kaldı.
Resul Dindar' ın müzisyen kimliğinin dışında unutmadığı bir karakteri var. Fikirlerini, birey olduğunun farkında olarak dürüstçe söylediği anlar oldu.
Resul Dindar; Küçükçekmece Belediyesi' ne bağlı olan mekanın ne kadar gösterişli olup ses sisteminin kötü olduğunu, kendisini düğün salonunda ki ses düzeninde konser yaptığını sanması, Karadeniz müziği denince sadece horon tepmekten oluştuğunu anlamamızı, seyircisine tam olarak ne dediğini duymasam da, ona güzel bir üslupla cevap vermesi!, kendisinden istek isteyen dinleyicisine bu akşamın bir "konser" olduğunu hatırlatması!, üst üste konuşmak yerine birbirini dinleyen bir iletişim gerektiğini!... söyledi. Tüm bunlara rağmen sabırla pozitif enerji vermesi inanılmaz bir güçtü. İçimden "ne büyük adammışsın be!" dedim.
Sesine, fikrine, enerjine, yüreğine sağlık Resul Dindar...

 Şunu diledim; keşke her konser bu kadar içten olsa. Ticari kokmasa...
Dip Not: Konser çıkışında ağız dolusu sese şahit oldum; "Her Yol Rüşvet, Her Yer Yolsuzluk"

                                            Konser sever olmanız dileğiyle.

2 yorum:

  1. Teşekkür ederiz konsersever bizim çok sevdiğimiz RESUL DİNDAR a da bloğunda yer verdiğin için

    seni takip etmek çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim okuyup paylaştığınız için ;)

      Sil