BU KONSERDE VAR MIYDIN

27.10.14

SEN MEVSİMLER GİBİSİN ( Freezone Konseri )

Uzun bir aradan sonra ( takip edenler epeyce fark etmiştir ) yeniden yazıyor olmamın heyecanının elbet sebebi var. En son yazdığım yazı Mayıs ayında kalmış. O zamandan bu zamana konserlere de gittim ancak beni yazmaya itecek pek bir şey bulamamıştım. Üzgünüm.
26 Ekim Pazar günü,  benim ve eminim bir çoğunuz için önemli müzisyenlerin yer aldığı bir konser geçirdik. Vodafone Freezone konserleri kapsamında sahnede yer alan tüm müzisyenler, Türkiye için gelmiş geçmiş en özel olanların başlarında diyebilirim.



Program aşağıda ki listeden oluşuyordu ve en mühim olanı ise bu saatler şaşmadı.
15:30: Kapı Açılış
16:15: Ağrı Lisesi
16:45: Bubituzak
17:30: Büyük Ev Ablukada
18:35: Selami Şahin
20:00: Athena
21:15: Teoman
22:30: Duman





Festival kalabalık coşkusuyla kitleyi iyi organize etti. Yiyecek bölümleri, çerezler, içecekler, kapılarda sürekli görevli bulunan temiz denilebilecek tuvaletler ve son dönemlerde gözlerimi yaşartacak derecede beni duygulandıran alkol stantlarının olması festivalin  enerjisini koruyan sebeplerdendi.
Festival mantığını severim. Sevmemde ki önemli sayılan taraflardan biri ise fiyatlarının gayet uygun olması. Örneğin yukarı da yazan grupları kendi konserlerinde dinlemeye kalksanız, festivalin parası ile neredeyse eşdeğer. Hal böyleyken sahnede ki tüm grupların enerjisinin toplamı dinleyiciye güzel geri dönüş sağlıyor.






En baştan söylemem gerek ki en çok Selami Şahin sahnedeyken etkilendim. Tüm şarkılarına ezbere eşlik ettim. İçim hep kıpır oldu. Üstelik bizler için "çocuklarım, torunlarım benim" demesi içime hüzünle karışık coşku verdi. İlk kez dinliyor oluşumdan mıdır yoksa çocukluk yıllarımın gözümde canlanmasından mıdır bilemiyorum ama tecrübe bu olsa gerekti. Her şarkının içinde ayrı bir hayat kurduran Selami Şahin hafızamda ve gönlümde unutulmayacak saatler yaşattı. Hiç eksik olma büyük sanatçı.












Sahne sırasını Athena aldığında bizi, önümüzde ki haftalarda çıkması planlanan yeni albümden bir şarkı sürprizi bizi bekliyordu. Şarkıyı dinledik ve beğendik :) Ufakta olsa alt yapılarının değiştiğini gözlemledim ama vakti gelince bu işin uzmanları elbet daha iyi yorumlarlar.
Sayısını bilemediğim Athena konserlerine bir  yenisini daha ekleyip onu takip eden konser sayısıyla Teoman, sahneye "Duş" şarkısı ile giriş yaptı. Havadan mıdır nedendir bilinmez ama Teoman duygusal yoğunluğu olan şarkılarını setlistine eklemiş. Teoman' ın geçmiş albümlerinin hatırına Teoman markalaşmasını bir kez daha izledik.
Saatler 22:30 olduğunda ise yağmur ile beraber Duman bizi sırılsıklam yaptı. Kalabalık ise e tabi Dumanı gördükten 10 dakika sonra "Her yer Taksim her yer direniş" akıllarına geldiği için Duman "Eyvallah" diyerek gazımızı da aldı.

Sadede gelirsem güzel bir konser akşamıydı. Emeği geçenlere sevgilerimi sunarım. Benim gözüme çapak batmadı, batanlar varsa haklılardır. Kusurlarla da olsa konser bir emektir.
En azından rakip firmanın geçmiş konserinden kat kat daha başarılı olduğu aşikardı.

                            Konser sever olmanız dileğiyle.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder